Några barn sitter i bänkraden längst fram.

Källstorps församling

Där hav och land, himmel och jord möts.

Kontakta oss

Välkommen att höra av dig till oss som arbetar i Källstorps församling. Här hittar du kontaktuppgifter, både till församlingsexpedition och kyrkogårdsförvaltning.

Fyra glada människor, två vuxna och två barn. Människorna är tecknade.

Gudagott

En enkel mässa för små och stora.

Lunchkonsert

Måndagen den 6 maj är det Lunchkonsert i Södra Åby kyrka kl 12.00. Dagens gäst är Peter Wiktorsson som spelar saxofon och bjuder på ett program som heter Organ meets sax tillsammans med Elisabeth Türck vid orgeln.

En fyr vid havet och tre personer.

I skenet av en fyr - en barnmusikal

En berättelse om att välja väg och att ta hand om den som kommer i ens väg.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Källstorps församling

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal. I Källstorps församling finns nio kyrkor att välja på och vi erbjuder doptider på lördagar och söndagar. Det går att nå oss via formuläret nedan eller ringa vår expedition på 0410-261 67, helgfria måndagar, tisdagar och torsdagar mellan klockan 10.00-12.00.

Kollage av personporträtt.

Anmäl dig till Kyrkdagar 2024 - Kallad till kärlek

Välkommen till Lunds stifts Kyrkdagar 2024: Kallad till kärlek. I två hela dagar, 10—11 september skapar vi en kreativ mötesplats för att ge inspiration, fortbildning, dialog, fördjupning, och känslan av fest och gemenskap. Dagarna är öppna för församlingsbor, ideella, förtroendevalda och anställda i Svenska kyrkan.