Några barn sitter i bänkraden längst fram.
Foto: Johannes Frandsen

Källstorps församling

Där hav och land, himmel och jord möts.

Kontakta oss

Välkommen att höra av dig till oss som arbetar i Källstorps församling. Här hittar du kontaktuppgifter, både till församlingsexpedition och kyrkogårdsförvaltning.

Inbjudan till påskpyssel, bild med pysslad påskfigur.
Lördagstrix med Tisdagshänget. Foto: pixabay

Lunchkonsert

Måndagen den 6 maj är det Lunchkonsert i Södra Åby kyrka kl 12.00. Dagens gäst är Peter Wiktorsson som spelar saxofon och bjuder på ett program som heter Organ meets sax tillsammans med Elisabeth Türck vid orgeln.

En fyr vid havet och tre personer.

I skenet av en fyr - en barnmusikal

En berättelse om att välja väg och att ta hand om den som kommer i ens väg.

Act Svenska kyrkan - tillsammans gör vi skillnad

Kvinna i prästkläder på en strand. Bakom henne leker några flickor.

Om Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Tre kvinnor och ett litet barn.

Exempel på projekt som får stöd

Act Svenska kyrkan arbetar tillsammans med partner inom fem fokusområden. Inom varje fokusområde finns många olika insatser som får stöd. Sammanlagt över 300 projekt i ett 40-tal länder.

Två kvinnor på en indisk marknad.

Ge en gåva

Att skänka pengar till välgörenhet är att ge en annan människa ett hopp, en möjlighet och en framtid. Act Svenska kyrkan kämpar för att stärka människor och deras kamp för mat, försörjning, trygghet, utbildning och hälsa.

Kvinna sitter på huk och pratar med en liten flicka. De befinner sig på en marknad.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

Act Svenska kyrkans gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor och som förändrar liv. Ge en gåva fylld med mod, hopp och medmänsklighet.

En gåva för världen

Som månadsgivare tar du ställning för alla människors rätt till ett värdigt liv.

Bli månadsgivare
Kollage av personporträtt.

Anmäl dig till Kyrkdagar 2024 - Kallad till kärlek

Välkommen till Lunds stifts Kyrkdagar 2024: Kallad till kärlek. I två hela dagar, 10—11 september skapar vi en kreativ mötesplats för att ge inspiration, fortbildning, dialog, fördjupning, och känslan av fest och gemenskap. Dagarna är öppna för församlingsbor, ideella, förtroendevalda och anställda i Svenska kyrkan.