En suddig närbild på en blålila blomma.
Foto: Kristina Strand Larsson /Ikon

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Många av livets högtider tar plats i kyrkan. Vi delar glädjen i dopet, vid konfirmationen och när bröllopsklockor ringer. Och vi delar sorgen i ett sista farväl när någon lämnar livet på jorden.

För att boka dop eller vigsel kontakta vår expedition.
Helgfria måndagar, tisdagar och torsdagar mellan kl. 10-12.
Telefon 0410-26167.
Eller skicka e-post till kallstorps.forsamling@svenskakyrkan.se

Bokning av begravning görs lättast genom att anlita en begravningsbyrå. Har du övriga frågor kring begravning, både gudstjänst och gravsättning, går det bra att ringa vår expedition.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Källstorps församling

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal. I Källstorps församling finns nio kyrkor att välja på och vi erbjuder doptider på lördagar och söndagar. Det går att nå oss via formuläret nedan eller ringa vår expedition på 0410-261 67, helgfria måndagar, tisdagar och torsdagar mellan klockan 10.00-12.00.

Konfirmation i Källstorps församling

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ett nygift brudpar kysser varandra utanför kyrkan.

Vigsel i Källstorps församling

Planerar ni ert bröllop? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. Här berättar vi om vigselgudstjänsten och hur man bokar präst och kyrka.

Begravning i Källstorps församling

Om du förlorar en människa som står dig nära, behöver du ta hand om dig och få tid att sörja. Men kanske är det inte nog med sorgen. Kanske är du den som ansvarar för allt det praktiska – att berätta för andra, att beställa en kista och att ordna med begravningen?