Två flickor håller i varsitt tänt ljus som de ska sticka ner i sanden i en stor ljusbärare.

Att göra i kyrkan

Vi vill att all vår verksamhet skall präglas av möten – gudsmöten och människomöten. Äkta möten präglas av öppenhet och utbyte av tankar och känslor liksom Martin Buber skrev: “Allt verkligt liv är möte.” Därför är olika mötesplatser viktiga.

En flicka skriver något på ett papper framme i kyrkan.

Gudtjänst

Gudstjänster firas varje söndag i Svenska kyrkans församlingar, och ofta andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.

Musik och kultur

Musik, konserter och körer har en stor plats i kyrkan. Du är välkommen att komma och lyssna, eller själv vara med och medverka.

Ett barn i rullstol får ett hjärta med texten Tänk att just du är du – så bra!

Barn, ungdom och familj

Barn och ungdomar har en självklar plats i kyrkan. Det finns verksamheter för alla – från de riktigt små till dig som är nästan vuxen.

En grupp äldre personer sitter vid ett bord och fikar tillsammans.

Vuxen och äldre

Gemenskap är viktigt. Vi kan hitta det i gudstjänster, mässor, kyrkkaffe, sopplunch och fika.

Vill du hjälpa till?

Många av kyrkans uppgifter sköts av människor som hjälper till på sin fritid. De kan kallas för volontärer, frivilliga eller ideella. Vill du också hjälpa till?

En liten hamn med båtar och en livboj på en stolpe

Välkommen turist

När du är vid Sveriges sydligaste udde är du välkommen att besöka våra kyrkor.