Öppen barn- och föräldragrupp

Tillsammans sjunger och leker vi med våra 0-2-åringar.

Välkommen till Stefanskyrkan på torsdagar!

Öppen barn- och föräldragrupp är för barn mellan 0-2 år. Här finns möjlighet för barnen att leka och träffa andra små barn och för vuxna att träffas.

Vill man så kommer man redan kl 13.00 när vi öppnar våra lokaler och tar fram babyleksakerna. Kl 13.30 sjunger vi sen en stund och gör sånglekar tillsammans.

#kemikaliefritt #fairtrade #roligaleksaker

Det finns ett stort fokus på interaktion mellan den vuxna och det lilla barnet, ett sätt att stärka och fördjupa trygghet och närhet. Sång, rörelse och musik gynnar barnets motoriska och språkliga utveckling. Förutom rörelser med kroppen använder vi instrument som små trummor, bjällror och maracas. Men även olika tyger som känns roliga att hålla i eller är lena mot skinnet och spännande för ögat.

Efteråt finns det fika för både barn och vuxna och en chans att sitta och prata med andra som också har barn i liknande ålder. Hilda Dahlberg leder denna grupp tillsammans med Ingemar Berglind.

Hos oss finns mikrovågsugn, skötbord och många leksaker att leka med. Ingen föranmälan behövs, bara att dyka upp. Välkommen!

Vi jobbar aktivt med att köpa in ekologiska, organiska och/eller Fairtrade märkta leksaker för att kunna erbjuda ditt barn en trygg och rolig lek och samtidigt värna om Guds skapelse.

TID OCH PLATS

Vårtermin 2024: Start 18 januari

Tid: Torsdagar kl 13.00-15.00

Möjlighet till fri lek 13.00-13.30
Sångstund kl 13.30-14.00

Plats: Stefanskyrkan i Vanadislunden, Frejgatan 20b.
Uppehåll vid skollov och röda dagar.

Här kommer en glad hälsning från Martina, Jill och Magnus på barn- och familjeverksamheten i S:t Johannes församling. Höj volymen och sjung med vettja!!

Se fler musikvideos här ››

Bilder från Babykonserten 18 oktober i Stefanskyrkan Foto: Jessica Mossberg