Dop i Segeltorps kyrka

Kyrkan ligger mitt bland villakvarteren i Segeltorp.

Kyrkan i milt rosa ligger mitt bland alla villor, atmosfären är familjär. Sitt nuvarande utseende har Segeltorps kyrka haft sedan 1989. Kyrkan tillkom på initiativ av personer som bodde i området på 30-talet då det samlades ihop pengar för att bygga ett kapell. 1970 byggdes kapellet till i två plan och ett nytt kyrkorum invigdes. På 80-talet byggdes kyrkan om ytterligare och fick sin nuvarande form.

Kyrkan tillhör Sankt Mikaels församling

Kyrkorummet är en så kallad Törebodakyrka med milt pastellfärgad interiör med plats för 50 personer. Det är en liten mysig kyrka som passar fint att ha dop i.

Titta in i Segeltorps kyrka med panoramabilder

Letar du efter rätt kyrka för dop eller vigseln? Eller är du intresserad av att studera kyrkorummet närmare? Med panoramabilder kan du se dig omkring i lugn och ro och zooma in detaljer som annars är svåra att se
Klicka här för att titta in i Segeltorps kyrka med panoramabilder (Nytt fönster).

Fakta om Segeltorps kyrka

150 sittplatser, orgel och piano finns. Bårtäcke för begravning finns.

Kapellvägen 9, Segeltorp

Öppettider
Varierande öppettider. För besök ring vaktmästeriet eller växeln för att se om kyrkan är öppen.

Tillgänglighetsanpassat
Entré, bil till entré, parkering, toalett, hörselslinga, högtalare.

Församlingssal
Café Mikael 30 platser, Café Mikael + församlingssal Marta 60 platser, Café Mikael + församlingssal Marta och församlingssal Maria 130 platser

Sankt Mikaels församling, Vårby allé 5, 143 40 Vårby

Kapellvägen 9, Segeltorp