Ett sädesfält med gula blommor. Längre bort syns några vindkraftverk.
Foto: Nille Leander /Ikon

Hammarlövs församling

Den lilla församlingen med det stora hjärtat - på vackra Söderslätt

Välkomna till Hammarlövs församling

Aktuellt just nu:

Onsdag 10/7(Lena Wismar & Kjell-Ove Dahlman), 17/7(Gustav Brandt & kören Omni Voices), 24/7(Erik Adner Wallander med jazztrio) och 31/7(Göran Christensen) Musik i sommarkväll i Bodarps kyrka kl. 19.00. Vi bjuder på fika från kl. 18.00 i Hallongården.

Söndag 14/7 kl. 13 Friluftsgudstjänstgudstjänst på Skegrie Mölla. Fika efteråt.

Söndag 21/7 kl. 11.00, Mässa, Fuglie kyrka, präst Thor Nilsson.

Torsdag 25/7 kl. 14-16 i V Tommarp, Öppet hus café med Thor Nilsson.

Söndag 28/7 kl. 14.00 i V Vemmerlövs kyrka, präst Thor Nilsson.

Söndag 4/8 kl. 11.00 V Tommarps kyrka, präst Thor Nilsson.

Måndag 5/8 kl. 17.30 terminstart meditation i V Tommarps kyrka. Kom en kvart innan om det är första gången.

ÖPPNA KYRKOR

Alla kyrkorna är öppna i sommar 15/6 - 13/8 kl. 9 - 14.

Lunchmusik, guidning och fika 13-15 - Inger Krigström och Thomas Ferm: Fuglie 22/7, Bodarp 23/7, Skegrie 24/7, V Tommarp 25/7, Maglarp 26/7, Hammarlöv 27/7 och V Vemmerlöv 28/7 och då bjuds det på fika i Byahuset.

Konfirmander 2024-2025! Inbjudan är ute!

Vinterkonfirmander kontakt Evelina Bladh Winborg eller Lena Wismar. Sommarkonfirmander kontakt Magnus Haraldsson eller Jonas Rosenberg. Se personal och konfirmation på hemsida.

Titta gärna runt på hemsidan om vad som händer i församlingen. Vi har många verksamheter och vi hoppas att något tilltalar just Dig.

Välkommen!

Låt oss be:

Livets Gud, se vår oro. Vi ber för din skapelse när vi ser översvämningar, skogsbränder och värmerekord. Låt oss vara aktsamma om vår jord så vi kan fortsätta få goda skördar och mat på bordet. Vi ber om fred och försoning i Palestina och Israel. Vi fortsätter att be för människorna i Ukraina. För alla som har makt att stoppa krig och förstörelse. För det Europa som är vårt hem. Du som alltid varit tillflykt i oro, nöd och krig, förbarma dig över din värld - också denna dag.

Tankar inför helgen

"Annie låg vaken i sin säng. Hennes tankar snurrade och det var svårt att somna om. Hon hade mött Gud.” Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.