Några personer sitter och samtalar inomhus.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Vuxen

I församlingen finns många tillfällen att mötas.

Öppet hus café

Kaffe och kaka, prat och skratt - i all enkelhet. Det är bara att komma!
Vi träffas i Västra Tommarps församlingshem varannan torsdag kl. 14–16.

Se vår kalender för aktuella caféträffar.

Kontakta Evelina 0410-22751

Malles soppa

Malles goda soppa med kaffe och kaka serveras en onsdag i månaden kl. 12.15 i Västra Tommarps församlingshem. Kostnaden består av ett frivilligt bidrag till söndagens kollekt. OBS! 12.00 Musikandakt i kyrkan! Se kalendern för nästa sopplunch!

Danskvällar

Vi träffas några onsdagar per termin, kl. 19-22 i Västra Vemmerlövs byahus för att umgås, lyssna och när andan faller på, även dansa till dansvänlig musik. Alla är välkomna, ju fler desto roligare blir det. Ta gärna med några vänner och bekanta, så att vi fyller dansgolvet!

Ta på dansskorna och bjud upp eller bara njut av en helkväll med svängig musik, kaffe och tilltugg. Frivilligt bidrag till ACT Svenska kyrkan.

Glennz orkester bjuder på låtar man känner igen.

Kontakta Glenn Forslund 0708-160555

Syföreningen

Vi ses i V Tommarps församlingshem första tisdagen i månaden kl. 19 där vi fikar, samtalar, handarbetar (inget måste) och planerar inför händelser i församlingen under året där vi är delaktiga på olika sätt. För att anmäla intresse, samt för andra frågor kontakta: Birgitta Sjögren, 0705-85 95 19. Vi ser gärna nya medlemmar - välkommen med eller utan nål och tråd!

Vandring/stavgång/promenad/pilgrimsvandring

Vi vandrar tillsammans varje torsdag kl. 13.00 i V Tommarp ca 3 km. Fika efteråt i V Tommarps församlingshem. Se kalender för aktuellt schema.

Meditation

Måndagar kl 17.30 i Västra Tommarp kyrka. Kom en kvart innan om det är första gången.

IDEELLA - du behövs!

Bli del i vår viktigaste resurs! Är du intresserad och kanske vill bjuda in till ett spännande föredrag eller liknande? Var med som ideell och skapa nya mötesplatser!

För mer information kontakta: Karin Bergendorff tel. 070-330 62 41.

Samtalsgrupp - Frälsarkransen

Vi samlas ungefär en gång i månaden för att samtala om livet, Gud och allt däremellan. Vi utgår vårt samtal utifrån Martin Lönnebos Frälsarkransen.

Plats: Västra Tommarps församlingshem.

Tid: 18.30 - 20.00 - måndag

Anmälan till Magnus Haraldsson: 0709-26 57 58