En kvinna skuttar runt utomhus med en gitarr i famnen och några barn skuttar efter.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Barn och familj

Barnen är vår framtid, men också vårt nu och våra förebilder.

Det är både roligt och härligt med stunder av gemenskap. Det ger möjlighet att knyta nya kontakter, att få möta andra småbarnsföräldrar och dela både oro och glädje med varandra under lek, sång och fikastunder.

All barnverksamhet äger rum i Skegrie församlingshem onsdagar och torsdagar.

Vill ni gå på Barnverksamhet i Skegrie församlingshem?

Ni som har barn mellan 0-18 månader, det kan vara förälder el annan vuxen, kan anmäla er till onsdag-eller torsdagsgruppen som kör igång 13/9 och 14/9 kl. 10-11.45. Församlingshemmet är öppet från kl 9.45, sångstunden startar kl. 10.00. Upplägget för dagarna skiljer sig åt. I torsdagsgruppen är det mer lek, samtal och utbyte av tankar.

På onsdagar sjunger vi ca 30 min, därefter brukar vi fika.

På torsdag eftermiddagar kan man komma med de lite äldre barnen c:a 18 mån-3 år kl. 15.15-16.15.

Man anmäler sig till en av grupperna. Det finns platser kvar!

Ledare för grupperna är Lena och Lizette

Verksamheten är kostnadsfri.

Skegrie församlingshem ligger i anslutning till kyrkan, Skegrie kyrkoväg

Ni anmäler er till 0709-265743 via sms/samtal eller maila lena.wismar@svenskakyrkan.se