S:t Olofs kapell, Kviberg, interiör
Foto: Tommy Hvitfeldt

Sankt Olofs & Sankt Sigfrids kapell, Kvibergs kyrkogård

Kapellen ligger på en av Sveriges största kyrkogårdar - Kviberg.

Sankt Olofs kapell

Kapellet är ritat av arkitekten Gunnar Asplund och invigdes 1951 av biskop Bo Giertz. Byggnaden förlängdes 1957, med Sankt Sigfrids kapell, ritat av S I Lind.
I Sankt Olofs kapell finns en glasmosaik av Uno Lindberg kallad "Människans väg". År 1985 byggdes S:t Olofs kapell om och gjordes mindre. Efter en brand 1996 lades krematoriet ned.

Sankt Olofs kapell är numera en neutral ceremonilokal.

Antal sittplatser: 128

Max antal personer som får vistas i kapellsalen (inklusive medverkande): 130

Adress. Sankts Olofs kapell, Kvibergs kyrkogård, Kvibergs kyrkogårdsväg 51,
415 22 Göteborg

Hållplats: Spårvagn 6, 7, 11 - Kviberg

Se karta och bilder från S:t Olofs kapell

Sankt Sigfrids kapell

1957 förlängdes Sankt Olofs kapell med Sankt Sigfrids kapell, ritat av arkitekten Sven Ivar Lind. I S:t Sigfrids kapell är altarväggen i trä och textil symboliserande treenigheten utförd av Rastis Vilim, Carl Ackers och Elsa Agélii.

Sankt Sigfrids kapell är ett invigt kyrkorum.

Antal sittplatser: 27

Max antal personer som får vistas i kapellsalen (inklusive medverkande): 30

Adress: Sankts Sigfrids kapell, Kvibergs kyrkogård, Kvibergs kyrkogårdsväg 51,
415 05 Göteborg

Hållplats: Spårvagn 6, 7, 11 - Kviberg

Se karta och bilder från S:t Sigfrids kapell

GÅ IN I KAPELLEN FÖR ATT SE HUR DE SER UT

Överst S:t Sigfrids och nedan S:t Olofs kapell.  Bilderna för 360-visning är fotograferade i november 2020.

Begravningsexpeditionen

Vi svarar på alla frågor om begravningar, gravsättningar, gravrätter, beställning av plaketter, gravanordningar, gravvisning, bokning av kapell, nedlagda stenar av säkerhetsskäl samt frågor om lagar och förordningar.

Du når oss på 031-731 80 80 vardagar kl. 9-12 och 13-15 för hjälp med frågor kring begravning. Du kan också skicka e-post till gbg.begravning@svenskakyrkan.se

Begravningsexpeditionen finns på Kvibergs kyrkogård, vi har öppet för besök vardagar kl. 09-12 och 13-15.

Besöksadress: Kvibergs kyrkogårdsväg 4, 41522 Göteborg

Postadress: Box 1526, 401 50 Göteborg