Frösö Sunne Norderö församling

Välkommen till en församling i anrik kulturbygd i den Jämtländska skärgården! Känn dig välkommen till våra verksamheter och lokaler oavsett om du bor här eller är på tillfälligt besök!

Hbk - en hållplats under himlen

Häng en stund, fika, ät enkelt, läs tidningar/böcker med mera.

Trio Artu

Konsert

Spirit music

Det största påskägget

Musikal med barnkörer från Frösön & Östersund.

Stilla veckan & Påsk 2024

Föreläsning, retreat, musik och gudstjänster.

Törne

Långfredagsretreat

Endagsretreat i Hornsbergskyrkan.

Hand som håller i ett visitkort

Kontakt

Nedan finner du kontaktuppgifter till expeditionen och alla medarbetare i Frösö, Sunne, Norderö församling. Här finns också information om hur du kontaktar Jourhavande präst.

Månadsbladet

Nyhetsbrevet Månadsbladet

Prenumerera och få kommande månaders händelser hemskickade.

Messy church. Logotyp.

Messy Church

För hela familjen/alla åldrar. Nästa tillfälle är den 11 april. OBS! Anmälan krävs. Anmälan öppnar den 25 mars kl.08:00 och då finner du anmälningsformuläret på den här sidan och längst upp på startsidan.

En äldre man lyfter ett spädbarn

Bli medlem i Svenska kyrkan

Det är enkelt att bli medlem i Svenska kyrkan! Här kan du läsa om vad det innebär och ansöka om medlemskap.

Tre händer i olika storlekar.

Verksamhet

En kyrka för hela livet. En gränslös mötesplats.

Anteckningsblock, penna, tangentbord.

Förslagslåda

Det är tillsammans vi är kyrka. Vi vill gärna veta om du har tankar och idéer kring vår verksamhet och vår församling i stort.

Händer som tar emot.

Kollekt & gåvor

Vill du ge kollekt i efterhand? Eller en gåva till vår verksamhet eller andra verksamheter i Svenska kyrkan? Här hittar du alla våra Swishnummer och giron.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat tankar och konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.

En graffitimålning av en ängel på en betongvägg.

Tankar inför helgen – präster funderar utifrån söndagens texter

"Änglaresor går inte som på räls. De är lite svåra att beskriva. Änglar måste färdas genom oändliga dimensioner, endast burna av himmelsk kraft. Så ängelns resa är inte som din, men ni är på väg till samma plats, på samma gång.". Läs tankar inför helgen.

Personuppgiftsincidenten

Information i samband med cyberattacken som Svenska kyrkan utsattes för i november 2023.

Vi samarbetar med Sensus

Studieförbundet Sensus logotyp.