Närbild på blommande påskliljor i solsken.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Bodarne pastorat

Bodarne pastorat består av tre församlingar med visionen och målsättningen att vara en levande kyrka med ett rikt församlingsliv med utgångspunkt från Jesu ord: Följ mig!

Stilla veckan och Påsk!

Nu är vi inne i Stilla veckan, eller som en del säger, Påskveckan. Här kan du läsa om de olika dagarna i veckan. I vår kalender lägst ned på startsidan kan du se vilka gudstjänster vi firar i Bodarne pastorat under påskhelgen, Välkommen!

Vad är Gud?

En kväll om Gud och våra föreställningar

Någon håller fram en skål soppa. På förklädet står det Sopplunch.

Soppluncher och våffelcaféer i Finnerödja-Tived och Skagershult!

Välkommen till vårens soppor och våfflor!

En kvinna tänder ett stort ljus i en ljusbärare, med hjälp av ett mindre ljus.

Sinnesro våren 2024

Välkommen till våra Sinnesrogudstjänsterunder under våren 2024!

Ett par händer spelar på en kyrkorgel.

Lunchmusik i Ramundeboda och Skagershult!

Välkommen för en stund med härlig orgelmusik!

Närbild på en stenduva på en gravsten.

Vi söker gravrättsinnehavare

Bodarne pastorat söker gravrättsinnehavare till gravplatser på kyrkogårdarna i Hasselfors, Laxå, Borasjön och Finnerödja-Tived!

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

swisha kollekt

Swisha din kollekt och slipp leta kontanter när det är dags för gudstjänst.

Vårt nr är: 123-281 09 43

I meddelanderutan kan du skriva ”Kollekt”, datum och vilken kyrka du är i. Vi har gett Ramundeboda kyrka nr 01, Skagershults kyrka nr. 02, Finnerödja kyrka nr. 03 och Tiveds kyrka nr.04.

Dataskyddsförordningen - GDPR

Den 25 maj 2018 trädde den nya dataskyddsförordningen, GDPR, i kraft i hela EU och ersatte den tidigare svenska Personuppgiftslagen (PuL). Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt i många hundra år och det kommer vi att fortsätta att göra!