Kyrkokören, Torup, kyrka
Foto: Staffan Orrdal

Musik i Torup

Här hittar du allt från körer, konserter och annat roligt som händer med musik i Torup!

Torups församling har 3 körer.

• Torups kyrkokör

• Kören Omni Cantus

• Seniorkören

Torups kyrkokör

Torups kyrkokör är en blandad kör med ett 20-tal medlemmar mellan 25 – 70 år. Vi övar på tisdagar mellan 18:30 – 20:30 i Torups församlingshem. Vi sjunger en varierad repertoar, allt från kyrkokörsmusik, klassiska stycken, visor, gospel och pop. Vi medverkar i gudstjänster och ordnar även egna konserter. Välkommen att sjunga med oss!

Omni Cantus

Kören Omni Cantus är en blandad kör med ett 40-tal medlemmar. Kören sjunger för närvarande tillsammans med kyrkokören Pastoralis i Gunnarp/Gällared/Krogsereds församling. Vi övar på tisdagar mellan 19 – 21 i församlingslokalen Arken i Ätran (Sjövikenvägen 3). Välkommen att sjunga med oss!
Kontakta körledare Mats Winbro, 0346-372 24.

Seniorkören

En kör med både sångglädje, trivsamt umgänge och god fika. Vi sjunger bara melodier, inte efter noter eller i stämmor. Sången ackompanjeras av spelmän från trakten på dragspel, fiol och gitarr. Vi träffas på torsdagar mellan 15 – 17 i Torups församlingshem. Ibland medverkar vi i gudstjänst eller framträder i andra sammanhang.
Välkommen!
Kontakta Monica Larsson 0730-46 28 77
Evy Johansson 0703-66 61 67

Musikcafé Torups församlingshem

Torsdag 21/3 kl. 18.00

Foto: agnetamaielisabeth/Pixabay

Seniorkören och spelmanslaget bjuder in till underhållning.

Kaffe och fika