Foto: Anneli Johansson, Skara pastrorat

Ungdomskören

Är du sångsugen och letar ett kul sammanhang att sjunga i? Sök då till Bromma församlings ungdomskör! Vi sjunger och har roligt tillsammans. Den 31 augusti kör vi igång för hösten!

Ungdomskören i Bromma församling

Bromma församlings ungdomskör är för dig som är 13–19 år.

Kören övar på torsdagar. Vi börjar kl. 16.30 med fika och sen sjunger vi kl. 17.00–18.15 i Ängbykyrkan.

Terminstart HT 23 är 31 augusti.

I Ungdomskören får du träna din röst på ett bra sätt. Du lär dig sångteknik, får scenvana och sjunger härliga låtar i blandade stilar.

Vi medverkar på gudstjänster några gånger per termin, gör konserter och åker på körresa eller körläger. Vi har också samarbeten med Stockholms gospelverkstad.

Att sjunga tillsammans är inte bara härligt, det bidrar även till minskad stress, bättre andning och du blir gladare. Dessutom kommer du få ett gäng kör-kompisar på köpet!

I slutet av september 2023 åker Ungdomskören på Sjung i kyrkan, ett stort ungdomskörläger i Sundsvall.

Vi sjunger allt från pop och gospel till musikal och ibland något mer klassiskt stycke.

Bromma församlings ungdomskör medverkade på en körhelg i Jönköping hösten 2022 tillsammans med en rad andra ungdomskörer.