Bromma kyrkokör
Foto: Hanna Fjällman

Bromma kyrkokör

Torsdagar kl. 19.00-21.15.

Kören består i dagsläget av 27 sångare. Ibland framträder delar av kören vid församlingens mässor och musikgudstjänster. I höst sjunger vi Rossinis ”Petite messe solennelle”. Vi jobbar med sångtekniken, hittar det musikaliska uttrycket och, framför allt, fångar glädjen i att sjunga. Inför julen sjunger vi de klassiska julsångerna.

Vi övar torsdagar kl 19.00-21.15. Varje år åker Bromma kyrkokör på körinternat en helg och ger konserter i församlingens kyrkor några gånger per år. För att vara med i kören gör du ett enkelt sångprov. Du bör kunna läsa noter och ha körvana.

Kören har även en egen hemsida www.brommakyrkokor.se där du hittar mer information.

Stefan Nymark, körledare

Stefan Nymark är sedan januari 2022 organist och musiker i Bromma församling. Han sjunger också i Radiokören och jobbar regelbundet på Folkoperan. Som pianist har Stefan ackompanjerat många av Sveriges namnkunniga artister. Han är en mångsidig musiker, utbildad på Musikhögskolan, och har bl a arbetat som sångare och pianist i Wien (1997-2020).