Foto: Bromma församling

Bromma Bliss

Bromma Bliss övar på tisdagar kl.18.00–19.30. Varannan vecka ses vi i Bromma kyrka och varannan i Ängbykyrkan.

Älskar du musik och att sjunga?

I Bliss har du möjlighet att utveckla din sångröst, uppträda och vara en del av gemenskapen som det innebär att sjunga i kör.

Mellan träffarna övar vi med appen We are Voice.

Bromma Bliss har fokus på glädje, värme och lust. Vi sjunger och övar härliga låtar i blandade stilar, mest pop och gospel. På körens repertoar står bland annat Coldplays ”Fix you”, Kent ”Utan dina  andetag” och Carole King ”You´ve got a friend” nya låtar tillkommer hela tiden.

Anmälan
Låter det spännande? Just nu är kören fulltalig men kontakta körledare Helén om du är intresserad av att sjunga i Bromma Bliss, då ställs du i kö tills hon skickar en inbjudan.

Tid: Tisdagar kl. 18.00
Plats: Varannan vecka ses vi Bromma kyrka och varannan vecka ses vi i Ängbykyrkan

We are voice

We are Voice är en app där du kan öva hemma på låtarna vi sjunger under körövningarna. Notera att du behöver vara medlem i kören för att få tillgång till Bromma Bliss övningar. Här hittar du en instruktionsvideo som visar hur appen fungerar.

Foto: Bromma församling

Så här använder du appen

1. Ladda ner appen We Are Voice.

2. Skapa ett konto.

3. Gå in på fliken ”grupper” och sök efter en grupp. Välj ”Jag har ingen kod” och sök efter Sensus studieförbund. Gå med i Sensus studieförbund.

4. Gå in på grupper och sök igen. Välj ”Jag har ingen kod” och sök efter Bromma Bliss. Gå med i Bromma Bliss.

5. När du har blivit godkänd som medlem i Bromma Bliss hittar du låten vi övar på i fliken ”My player”. Där väljer du ”Låtar”, sen ”Låtar delade med dig”. Klicka på låten du hittar där och börja öva!

Nedanför hittar du en instruktionsvideo för hur du använder appen. Har du frågor kan du kontakta körledare Helén, kontaktuppgifter hittar du lite längre upp på sidan.

Inomhusövning i Bromma kyrka.

Bromma Bliss sjunger på Tunets seniorboende den 15 oktober 2023.