För barn

Babysång, pyssel, lek, körsång, utflykter och mycket mer. Vi anordnar kostnadsfria dag- och fritidsaktiviteter för barn i alla åldrar.

Någon målar påskägg.

Pysselkväll för stora och små

Tisdag 19 mars kl 18.00 är du välkommen till Gunnarsbyns församlingshem för att fika, mingla och pyssla. Ingen föranmälan behövs, men du betalar 30:-/person eller 100:-/familj. Varmt välkommen!

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

Påsklovsläger i Mariakyrkan!

6-7 april är alla barn i åk 1-4 välkomna på ett miniläger fullt av sång, lek, kompisar och äventyr.

En psalmbok och en mikrofon ligger framlagda. I bakgrunden syns sjungande barn.

Barnkör

I några av våra kyrkor finns körer för både små och stora sångare. Barnkörerna övar sånger som de sedan framför i familjegudstjänster. Men träffarna innehåller också lek och pyssel.

En bebis på golvet tittar på ett gosedjur som föreställer ett får.

Liten och stor

Liten och stor är en grupp för barn och föräldrar. Vi sjunger, pysslar, leker och fikar tillsammans.

En flicka vid fikabordet sträcker upp sina armar.

Efter Plugget

Efter Plugget är en träffpunkt för dig som går i skolan. Vi fikar, sjunger, pratar, pysslar och leker tillsammans.

Två barn sitter och pysslar.

Draget i Mikaelskyrkan

En grupp för barn mellan 3 till 6 år. Vi pysslar, leker och sjunger tillsammans, medan de vuxna möts över en kopp kaffe.

Några barn sitter runt ett bord och pysslar.

Unga i Bredåker

Aktivitetsgrupp för barn i klass 1-6. Vi träffas en torsdag i månaden kl 17.30-18.30 för att pyssla, leka, ha samling och fika. Vårens datum är 29 februari, 18 april, 16 maj och 30 maj. Kontaktperson: Helena Mörk, 0921-775 15.

Två flickor och en präst står framme vid nattvardsbordet.

Veckans gudstjänster och aktiviteter

Information om kommande veckas verksamhet i Svenska kyrkan i Boden.

Förskola och skola

Svenska kyrkan i Boden vill vara en resurs för de förskolor och skolor som finns inom Bodens kommun. Vår utgångspunkt är Svenska kyrkans tro och bibelns berättelser. Vi försöker variera vårt arbetssätt och lyfta in olika perspektiv utifrån skolans läroplan.

Någon pysslar ihop en gubbe av piprensare och pärlor.

Barnwebben

Här på barnwebben samlar vi filmer, livesändningar, pyssel, spel och annat för barn i olika åldrar att upptäcka på egen hand där hemma.

En liten flicka tar emot nattvarden.

Gudstjänst

Gudstjänsten är en plats där vi får möta Gud och varandra, och i Svenska kyrkan Bodens kyrkor firas gudstjänster av olika slag, för olika åldrar på olika dagar och tider. Här finns utrymme för livet som helhet och allt som definierar oss som människor.

Klocktornet på Överluleå kyrka.

Våra kyrkor

Titta närmare på kyrkorna som finns här i Svenska kyrkan i Boden - i stan, Sävast, Bredåker, Harads och Gunnarsbyn.