Boden sett från klocktornet i Överluleå kyrka.

Nyinflyttad - välkommen hit!

I Svenska kyrkan Boden möts människor i alla åldrar, med olika bakgrund och erfarenheter. Här finns plats för dig - precis som du är.

Här i Svenska kyrkan Boden möts människor i alla åldrar, med olika bakgrund och erfarenheter. Tillsammans gör vi mycket - arbetar för alla människors lika rättigheter, jobbar ideellt, umgås och träffar nya människor, sjunger i körer, stödjer internationellt hjälparbete, leker tillsammans och firar gudstjänst. Vi finns även där för varandra när livet är svårt, till exempel genom stödgrupper, ekonomisk hjälp, och kostnadsfria stödsamtal.

Här finns handlingskraft, inspiration och en chans att träffa nya vänner!

Ett barn gapskrattar i sin mammas knä.

För barn

Babysång, pyssel, lek, körsång, utflykter och mycket mer. Vi anordnar kostnadsfria dag- och fritidsaktiviteter för barn i alla åldrar.

För ungdomar

Svenska kyrkan i Boden har en stor och levande ungdomsverksamhet och vill att alla ska känna sig välkomna!

En blond kvinna dricker kaffe.

För vuxna

Vill du möta andra människor för att tala om allt som hör livet till? Hos oss hittar du caféer, körer, mångkulturella mötesplatser, och andra slags verksamheter för vuxna.

En liten flicka tar emot nattvarden.

Gudstjänst

Gudstjänsten är en plats där vi får möta Gud och varandra, och i Svenska kyrkan Bodens kyrkor firas gudstjänster av olika slag, för olika åldrar på olika dagar och tider. Här finns utrymme för livet som helhet och allt som definierar oss som människor.

En psalmbok och en mikrofon ligger framlagda. I bakgrunden syns sjungande barn.

Musik

Svenska kyrkan i Boden erbjuder ett stort musikaliskt utbud, både för dig som själv vill deltaga i en kör eller orkester, och för dig som njuter av att lyssna på konserter och andra musikarrangemang.

Klocktornet på Överluleå kyrka.

Våra kyrkor

Titta närmare på kyrkorna som finns här i Svenska kyrkan i Boden - i stan, Sävast, Bredåker, Harads och Gunnarsbyn.

Stöd och samtal

Här i Boden erbjuder vi bland annat kostnadsfria stödsamtal, hembesök, anhörigstöd, stöd i kontakter med myndigheter, krissamtal, och ekonomiskt stöd för den som har det svårt.

Monter för Svenska kyrkans internationella arbete.

Internationellt arbete

Act är namnet på Svenska kyrkans omfattande internationella stöd- och hjälparbete.

Svenska kyrkan i Bodens kaffevagn.

Ideellt arbete

Du vet väl att du kan engagera dig i Svenska kyrkan? Du kan hjälpa till regelbundet om du vill, eller vid ett enskilt tillfälle. Du gör det du vill, orkar och kan. Du behövs här!