För vuxna

Vill du möta andra människor för att tala om allt som hör livet till? Hos oss hittar du caféer, körer, mångkulturella mötesplatser, och andra slags verksamheter för vuxna.

Människor i samtal vid ett bord.

Mötesplatser för daglediga

Trivsamma mötesplatser som är öppna för alla och där ingen anmälan behövs.

Kristen djupmeditation i Överluleå kyrka.

Meditation

Meditation är en metod för inre vila, stillhet, och ordlös bön. Nu finns det möjlighet att få prova på eller fortsätta med meditation.

Kvinnor bläddrar i häften vid ett fikabord.

Samtalsgrupper

Vad är meningen med livet? Går det att förlåta allt? Vad händer när man dör? Vem är Jesus? Vad handlar söndagens text egentligen om? Svenska kyrkan i Boden erbjuder samtalsgrupper kring olika teman där samtalet alltid står i centrum.

Julkonsert 2016

Vuxenkör

Kom och sjung! Här finns körer både för dig som är nybörjare och dig som redan har koll på noterna.

En äldre kvinna sitter och äter tillsammans med andra.

Luncher

Under varje termin finns det möjlighet att samlas i olika kyrkor eller församlingsgårdar och äta en god bit mat.

Människor som samtalar med varandra.

Sorgegrupper

Att mista en anhörig är svårt på många sätt. Ibland kan det kännas bra att få dela erfarenheter med andra som upplevt en liknande situation.

En liten flicka tar emot nattvarden.

Gudstjänst

Gudstjänsten är en plats där vi får möta Gud och varandra, och i Svenska kyrkan Bodens kyrkor firas gudstjänster av olika slag, för olika åldrar på olika dagar och tider. Här finns utrymme för livet som helhet och allt som definierar oss som människor.

Klocktornet på Överluleå kyrka.

Våra kyrkor

Titta närmare på kyrkorna som finns här i Svenska kyrkan i Boden - i stan, Sävast, Bredåker, Harads och Gunnarsbyn.