För ungdomar

Svenska kyrkan i Boden har en stor och levande ungdomsverksamhet och vill att alla ska känna sig välkomna!

En ung glad tjej håller upp ett färggrant stenhjärta.

Gör volontäråret i Boden!

Skulle du som gått ut gymnasiet vilja testa att jobba i Svenska kyrkan? Vi erbjuder en person att göra volontäråret hos oss under september 2024 – maj 2025. Det här är en möjlighet att se om ett arbete inom Svenska kyrkan skulle kunna vara något för dig.

Interiör i ungdomsrum.

Ledarutbildning

I ledarutbildningen vill vi ge ungdomar möjlighet att utvecklas till ledare och förebilder för andra barn och ungdomar.

Svenska kyrkans unga i Boden

På fredagkvällar flödar det av liv i församlingsgården. Då träffas nämligen Svenska kyrkans unga i Boden - HELIGanerna.

Illustration av en ung tjej som skriver sms med någon samtidigt som två ungdomar står i bakgrunden och tittar på henne.

Nätvandrarchatten

Nätvandrarchatten är till för dig som är 12-25 år. Du är välkommen att prata om det som känns svårt och jobbigt för dig, eller bara småprata med en trygg vuxen. De som chattar är personer som jobbar i Svenska kyrkan. Alla har tystnadsplikt och du är helt anonym.

En diakon sitter ner och samtalar med någon.

Samtalsboden

Behöver du någon att prata med? Eller är det svårt att få pengarna att räcka till? Här finns möjlighet till samtal, rådgivning och ekonomiskt stöd. Det är kostnadsfritt och öppet för alla, oavsett vem du är eller vad du tror på.

Några ungdomar står i en ring och lägger sina händer på varandras i mitten.

Friday Hangout

Fredagsmys för dig i klass 5-7

En vattenkanna som vattnar blommor på en kyrkogård.

Lediga jobb

Här lägger vi ut alla lediga tjänster inom Svenska kyrkan Boden. Välkommen till planetens varmaste, närmaste och roligaste arbetsplats!

En grupp ageravolontärer. En ung kvinna talar i en magafon.

Ageravolontär

Är du ung vuxen och vill engagera dig för internationella rättvisefrågor? Vill du vara med och påverka orättvisa strukturer? Då ska du bli Ageravolontär!