Gudstjänster och andakter

Här hittar ni våra gudstjänster och andakter. Senaste sända gudstjänsten eller andakten visas direkt här under denna text. Övriga finns under respektive kategori nedanför eller i menyn.

Senaste gudstjänst eller andakt

Närbild på någon som håller i ett pärlarmband  med pärlor i olika färger och former.

Bön i Sollebrunn

Bön i andaktsrummet i Sollebrunns församlingshemtorsdagar varannan torsdag. kl. 18–19 (ojämna veckor).

Innehåll i Gudstjänster och andakter

En nattvardskalk med vin och ett fat med oblater står på altaret.

Gudstjänst

Vi firar mässa i Erska kyrka kl 11 på söndagar och i våra andra kyrkor gudstjänst, mässa och musikgudstjänst kl. 11 och 18 enligt rullande schema. Möjlighet att delta i Andakt samt Bön och lovsång finns varje vecka. Se dagspress och Kalender nedan för detaljerat program.

Andakter och lovsång

Vi har tre veckovis återkommande tillfällen för andakt och bön: - Middagsbön i Sollebrunn varje tisdag - Bön och lovsång i Kvarnabo varannan onsdag (jämn vecka) - Stilla bön i Sollebrunn varannan torsdag (ojämn vecka)

Musikgudstjänster

Varje söndag kl. 18 under terminerna och varje torsdag kl. 20 under sommaren. Minst.