Till innehållet Till undermeny

Höstpyssel

Kom och pyssla med oss!

Musikgudstjänst med Nicholas Schmelter

Anderslövs kyrkomusiker Nicholas gästar oss i Katslösa kyrka onsdag 23 oktober kl.18.30. Där kommer han bland annat att spela "Movement Three", "Toccata" och mycket mer. Läs mer på https://www.schmeltermusic.com/

Gravsmyckningskaffe

Fredag 1 november kl.10.00-15.30. Välkommen in på en värmande kopp kaffe, tänd ett ljus och dela en stunds gemenskap.

Kransbindning

Lördag 23 november Villie församlingshem kl.11.00 Kostnad: 350 kr

Barn och ungdom

Barngrupper

Minior-Bagarna och Junior-Bagarna

Tycker du om att sjunga?

Nu har våra barnkörer för barn F åk 3 startat igen efter sommaruppehållet.

Mat och prat

För barn i åk 5-6. En grupp där vi lagar mat gemensamt, pratar om olika saker och ibland leker vi lite. Ibland deltar vi på gudstjänster. Alla träffar är kostnadsfria. Tisdagar kl.17.30-19.30. Barnen får ta sig själva hit och hem.

Ung ledare

Du får möjligheten att pröva på att vara ung ledare, och bidra till att skapa en rolig och värdefull konfirmandtid för nya konfirmander.

Är du ungdom och bor i Slimminge socken? Titta hit!!

Ansök till Anders Perssonska stiftelsen Senaste ansökningsdagen är 28 oktober 2024

Vuxen

Soppluncher

Välkomna in och njut av en god och varm soppa!

Lekmannakåren

Höstens program 2024

Stickcafé

Välkommen att handarbeta och fika tillsammans! Villie prästgård

Bibelstudier 2024

Dags att boka barndop?

Vid bokning kontakta: villie.forsamling@svenskakyrkan.se eller ring till 0411-449 13.

Funderar ni på att gifta er?

Vi hjälper er om ni har frågor kring vigsel eller hur man bokar kyrka och präst. Kontakta oss på villie.forsamling@svenskakyrkan.se eller 0411-449 13

Begravning

En begravningsbyrå hjälper er med planering av en begravning. Ni får gärna ringa om ni har frågor på 0411-449 13.

Våra sociala medier

Vår instagram!

Följ det dagliga livet i Villie församling!

Vår facebook!

Där läggs upp bilder och information om t.ex. gudstjänster, aktiviteter och händelser i vår församling.