Ungdomskvällar

Gemenskap i Sollyckans kyrka på onsdagar.

Kom och var med i Sollyckan på onsdagskvällar. Varje kväll börjar med fika 18:00 sedan ser kvällarna väldigt olika ut beroende på vilka som är där och vad soms står på programmet. Kanske spelar vi något spel eller gör något annat kul.

Kvällarna formas delvis av dem som kommer dit.

Tider

Onsdagar under terminerna.
18:00-21:00 Café och gemenskap

Ledare

Linda Torstensvik

Församlingsassistent

Mer om Linda Torstensvik

...i Sollyckans kyrka med ansvar för äldre barn och ungdomar. Har konfirmandgrupper, WWJD-grupp, ungdomsgrupp och söndagsskola. Linda är även ansvarig för församlingens arbete på skolor.

L.O.G.

Ungdomskvällar på fredagar i Apelvikshöjds kyrka

Det här tycker ungdomar om vuxna

Relationen mellan ungdomar och vuxna kärvar lite ibland, och det ska den. Men kanske kan saker bli bättre. Läs hur några av ungdomarna i Sollyckans kyrka resonerar kring det här.

Ungdom

Att vara ung i kyrkan kan vara en spännande upplevelse. Tidigt i livet får vi lära känna Gud. Sådana som vi är. Ibland vill man göra det på platser där de vuxna inte är.

Vill du testa något nytt? Kanske är konfirmation något för dig. Pröva och se.