Taxinge kyrkogård

Kyrkogårdar och gravskick

Frågor om våra kyrkogårdar? Välkommen att höra av dig till kyrkogårdsförvaltningen på tel 08-554 909 40 eller till församlingsexpeditionen på tel 08-554 909 20.

TURINGE KYRKOGÅRD
Turinge kyrkogård ligger vid Turinge kyrka och är ursprungligen från 1200-talet. Kyrkogården utökades 1978 med delen Kungsbrolunden, som innefattar både traditionella gravplatser (enskilda gravar för kista eller urna), en minneslund och en askgravlund.

På Turinge kyrkogård hittar du också Turinge kapell, där det finns möjlighet till borgerlig begravning. För att läsa mer om begravning, klicka här.

Så hittar du till Turinge kyrkogård:
Se karta hos Hitta.se

SL-buss nr 782 stannar vid Turinge kyrka. För att planera din resa med SL, klicka här. (ange hållplats "Turinge kyrka")

TAXINGE KYRKOGÅRD
Taxinge kyrkogård anlades på1600-talet och ligger inbäddad i grönska vid Taxinge kyrka i Näsby. Kyrkogården har traditionella gravplatser och en minneslund.

Så hittar du till Taxinge kyrkogård:
Se karta hos Hitta.se

SL-buss nr 782 stannar vid Taxinge kyrka. För att planera din resa med SL, klicka här. (ange hållplats "Taxinge kyrka")

Frågor om våra kyrkogårdar?
08-554 909 20.

Aktuellt om gravlyktor
From 1 oktober är det tillåtet att placera ut gravlyktor vid gravarna på kyrkogårdarna. Dessa ska dock tas bort senast 30 april och detta är gravrättsinnehavarens ansvar.

Kyrkogårdsförvaltningen har tyvärr ingen möjlighet att förvara gravlyktor under sommaren.

Kyrkogårdsförvaltningen expedition

TURINGE-TAXINGE FÖRSAMLING

Kyrkogård

Mer om Kyrkogårdsförvaltningen expedition

Öppettider mån 9-12 tis 12-15 ons-fred 9-12. Helgfria vardagar.