Träslövs församling

Gudstjänster till helgen

Söndagen den 24 mars Palmsöndagen. Tema: Vägen till korset.

Retreat

Långfredagen den 29 mars i Träslövs kyrka kl. 13-19

Påsk i Träslövs församling

Gudstjänster i påskveckan

Bibelstudium

Söndagen den 31 mars kl. 19:00 i Träslövsläges församlingshem.

Musik på Läjet med Grain of Sand

Lördagen den 6 april 16.00 i Träslövsläge kyrka

Torsdagssoppa

Torsdagar ca. 11:50 i Träslövsläge församlingshem

Välkommen till CAFÉ HÖRNAN

Träslövs församlingsgård måndagar 14:30 - 16:00

Kyrkorna

I Träslövs församling har vi två kyrkor: Träslövs kyrka och Träslövsläge kyrka. Kyrkorna är öppna året runt kl 9.00-16.00.

Dop

Nytt liv! En ny människa är född, ett Guds barn föds i dopet På denna sida kan du läsa lite om dopet och hur du kan göra när du vill döpa ditt barn.

Vigsel

Äktenskap Livslång trohet När man väljer att gifta sig i kyrkan så sker det enligt den ordning för vigselakt som finns i Svenska kyrkan. Den leds av präst och församlingens musiker står för i alla fall merparten av musiken.

Altarblommor Träslövs kyrka

Begravning

Evigt liv handlar begravningsakten om, men det är också ett tillfälle till minnen och avsked.

Kyrkogård och gravar

Kyrkogården i Träslövs församling ligger i anslutning till Träslövs kyrka. En del ligger söder om kyrkan på andra sidan Träslövsvägen. 2014 invigdes den helt nya kyrkogården norr om Träslövs kyrka.

Hjärtstartare

Hjärtstartare finns i våra kyrkor i Träslöv och Träslövsläge.

Ansvarig utgivare för hemsidan

Kyrkoherde Ola Bjervås