Foto: Robert Westman

Församlingshemmet Skorped

Uthyrning av lokaler för externa uthyrningar för både företag, föreningar och privata ändamål.

Skorpeds församlingshem är en vacker trävilla i en vit nyans som består av tre våningsplan.

Huset är en gammal byggnad som renoverats varsamt och som fått behålla sin charm.

Markplan:

På markplan ligger en större samlingssal för 62 personer och en mindre samlingssal som rymmer 18 personer.

Den stora samlingssalen har halvväggs boasering, ett välarbetat paneltak och gamla fina lister.

I markplan ligger också ett fullt utrustat kök, med bland annat snabb diskmaskin, kaffebryggare, micro, spis och porslin till både mat och fika serveringar.

Våningsplanet rymmer också en handikapp toalett med skötbord.

Den lilla samlingssalen ligger i anslutning till den stora salen och har samma stil, utrustning och kök som den stora samlingssalen.

Källarplan:

På källarplanet finns ett större rum med lekutrymme, fikaplatser och en soffhörna, ett mindre kök, två toaletter och tvätt utrymme med tvättmaskin.

Huset har internet anslutning via fiber och vid behov finns en bildkanon att låna.

Information och bokning

Kontakta Stefan Jonsson vid bokningar