Händer med världskarta mot himmel som bakgrund

ACT Svenska kyrkan | Vänförsamling i El Salvador

Anundsjö och Skorpeds församlingar

Svenska kyrkans internationella arbete bytte för några år sedan namn til Act Svenska kyrkan. Arbetet är dock det samm; stöd till teologisk utbildning, humanitärt katastrofarbete, långsiktigt diakonalt biståndsarbete och påvekansarbete samt samverkan i Svenska kyrkans övergripande missionsuppdrag.
ACT Svenska kyrkan stödjer projekt över hela världen för att stärka barns rättigheter och minska fattigdom.

I Anundsjö och Skorpeds församlingar finns aktiva grupper som jobbar med insamlingar till förmån för främst Act Svenska kyrkan, men även till den vänförsamling som finns i El Salvador.

Gruppen i Anundsjö arrangerar bl a Kamsfesten och Hela Världendagen men även  Skördefest, Grötlunch samt återkommande kyrkkaffe och kyrklunch i samband med gudstjänster.

Gruppen i Skorpeds arrangerar Kak- och tårtbuffé, Skördeauktion, Grötfest, kyrkkaffe och ibland caféer.

Vill du vara med för att hjälpa till i någon av grupperna, kontakta
Monika Genlund vad gäller Anundsjö och Sven-Olov Näslund för Skorpeds grupp.

Vänförsamlingen i San Salvador

Den lutherska församlingen i San Salvador, La Ressurrección, är Anundsjö Skorpeds vänförsamling i El Salvador

Ungdomsverksamhet i La Resurrección

San Salvador, El Salvador

Ge växtkraft och en tryggare framtid

Klimatförändringar hotar miljoner människors tillgång till mat. Men med tåliga grödor och utbildning kan tillgången till mat byggas upp igen. I Gåvoshoppen hittar du gåvor som verkligen betyder något.

Köp din gåva i gåvoshoppen