Foto: Johannes Frandsen / Ikon

Barn- och familjeverksamhet

Hänga med kompisar, sjunga i kör, leka, pyssla och lära sig mer om bibeln. Det finns mycket kul att göra för barn i Nyköpings församling. Och för dig som är hemma finns träffar där du och ditt barn får umgås och leka med andra.

Himlagott med små & stora

Välkommen på Himlagott för barn och deras vårdnadshavare! Onsdagarna 28 februari, 27 mars, 24 april och 29 maj.

Barn som pysslar

Pysslarna

Pysselgrupp för barn i årskurs 2-6. Måndagar kl 14.30-16.00 i S:ta Katarina kyrka på Arnö. Start 8 april.

En liten pojke leker i ett leksakskök och ler mot en man framför honom.

Öppen förskola

Öppen förskola är för barn 0-6 år tillsammans med förälder, mor- eller farförälder eller annan vuxen! Kom och träffa andra, lek, pyssla, sjung, prata och fika! Ingen föranmälan.

Babysång

För våra yngsta - tillsammans med vuxen. Under ledning av pedagog sjunger, spelar och dansar vi i cirka 30 minuter. Tisdagar 10.00 i Alla Helgona kyrka samt torsdagar 11.00 i S:ta Katarina kyrka.

Barnkörer

Sjunga i kör handlar inte bara om låtar och musik utan minst lika mycket om kompisar, skratt och skoj och gemenskap. Klicka på körens namn nedan om du vill veta mer.

Klädglädjen

Har ni vinterkläder som barnen vuxit ur? Skänk gärna till Klädglädjen, så kan vi skänka vidare till familjer som har svårt att få pengarna att räcka till.

Dela livet - skola & kyrka

Dela tro och traditioner. Nyköpings församling finns som en resurs i skolan och samtala om religion och tro, tradition, människosyn mm. Kan vi göra något tillsammans?

Podden "Ung och älskad"

En podd för (och ibland med) ungdomar.

Kontakta oss

Vill du göra en bokning? Har du en fråga? Eller vill du samtala med en präst? Välkommen att höra av dig!