Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Dop och vigsel

Vill du läsa mer eller boka dop eller vigsel i en av Nyköpings församlings kyrkor? Du kan antingen preliminärboka här på webben genom att klicka här, eller ringa eller e-posta vår församlingsexpedition.

Boka dop

Vill du boka dop i en av Nyköpings församlings kyrkor? Då kan du antingen preliminärboka här på webben, ringa eller eposta vår församlingsexpedition.

Boka vigsel

Vill du boka vigsel i en av Nyköpings församlings kyrkor? Då kan du antingen preliminärboka här på webben, ringa eller eposta vår församlings expedition.

Läs mer om:

Ett föräldrapar, en präst och en bebis vid ett dop utomhus på vintern.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Liten pojke överlämnar ring på bröllop.

Bröllop

Planerar du och din partner att gifta er? I kyrkan får ni ett välsignat bröllop. Vi berättar om vigselgudstjänsten och hur ni bokar präst och kyrka. Och lite tips om annat att tänka på också.