Foto: Magnus Aronson

Kyrkor och lokaler

Det pågår verksamhet varje dag året runt i våra mötesplatser. Klicka på namnen nedan för att läsa mer.

Kyrkor

Nyköpings församlings sju kyrkor har sina egna karaktärer - både utseendemässigt och innehållsmässigt. Kliv in och upptäck!

Kapell

På två kyrkogårdar, som vårdas av Nyköpings församling, finns kapell. De upplåts för begravningsgudstjänster och handlingar - inom olika religioner - samt borgerliga förrättningar.

Församlingshem

I centrala Nyköping har vi två församlingshem. Där finns lokaler för bland annat barnverksamhet, körövningar, dopfika och minnesstunder.

Prosten Pihls gård

Prosten Pihls gård ligger mitt emot Alla Helgona kyrka. I träbyggnaden från 1700-talet finns ett mysigt café. Man kan även sitta ute och fika i den vackra trädgården.

Scoutstugan Ekebykullen

På Ekebykullen utanför Nyköping ligger scoutstugan, omgiven av tät skog. Stugan hyrs ut för kortare vistelser.