Nosaby församling

Välkommen till Nosaby församling! Det finns många tillfällen att mötas här. Vi har gudstjänster och olika aktiviteter - något för alla åldrar. Följ oss på våra sociala medier, titta i kalendern eller i Kristianstadsbladets predikoturer för att få veta mer. Prenumerera på vårt Nyhetsblad för att hålla dig uppdaterad på vad som händer i Nosaby församling!

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till oss som arbetar i församlingen och våra öppettider!

Kalendern och på gång!

Här hittar du vår kalender och vad som händer i församlingen och våra kyrkor!

Någon häller upp kaffe från en blommig termos till någon som håller fram sin kopp.

Fika och Gemenskap

Varje vecka försöker vi erbjuda en tid och plats gör samvaro och gemenskap över en kopp kaffe. Olika dagar och tider. Olika "arrangörer" och innehåll som, förhoppningsvis, gör att du skall finnas din tid och plats. Klicka för mer info, plats och för schema.

Stabil - ungdomsgrupp

Nu är höstens datum satta! Tryck för mer info!

Musik och körer

I Nosaby församling har vi ett rikt musikliv och en musikalisk bredd som spänner från den tidiga klassiska musiken till moderna, nyskrivna låtar. Vi har också flera olika körer, som sträcker sig över alla åldrar.

Barnverksamheten

Välkommen till våra barnverksamheter i Nosaby församling!

Stipendium för studier att söka

För dig som är ung och född eller kyrkobokförd i Nosaby gamla församling kan söka stependium för studier. Tryck för mer info.

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.

Behov av samtal?

Behöver du någon att tala med? Ring oss!

Klicka här

Gudstjänst

Läs mer om gudstjänst, kyrkoåret, söndagens tema, text mm samt om andras tankar kring helgen.

Några unga kvinnor sitter och fikar utomhus.

Du behövs

Svenska kyrkan behöver dig, precis som du är. Du behövs när församlingen möts till gudstjänst och gemenskap. Du kan hjälpa till som volontär i din församling eller åka på utbyte i ett annat land. Du kan också ge en gåva. Och du – välkommen som medlem i Svenska kyrkan om du inte redan är det.

Vi finns på Facebook och Instagram!

Följ oss via våra sociala medier för att se vad som händer i församlingen

Dataskyddsförordningen-GDPR i Nosaby församling

Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har

Vi har tre hjärtstartare i församlingen

Nosaby församlingsgård, Fjälkestads kyrka, Österslövs kyrka.

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.