Barnverksamheten

Välkommen till våra barnverksamheter i Nosaby församling!

I Nosaby församling erbjuder vi träffpunkter för familjer med barn i olika åldrar i vår öppna verksamhet samt babyrytmik för de minsta.

Öppen verksamhet - drop in

Här träffas barn i alla åldrar, från noll år och uppåt. Hos oss får barn och vuxna chans att knyta nya kontakter i en varm och öppen miljö. Sång, aktiviteter av olika slag, lek och gemenskap står i centrum. Ingen föranmälan krävs!

På måndagar och onsdagar leker och fikar vi när vi träffas i Församlingsgården i Nosaby.

• Måndagar kl. 9.00-11.30 Församlingsgården.
  • Onsdagar kl. 13-15 Församlingsgården.

Babyrytmik - anmälan krävs

För barn mellan 0-1 år. Vi sjunger sånger och leker med rim och ramsor, fikar och har det roligt och trevligt tillsammans. Vi träffas i Församlingsgården i Nosaby.
OBS! begränsat antal platser! Anmälan sker till Natalia Strömberg:
E-post: natalia.stromberg@svenskakyrkan.se

• Onsdagar kl. 9.00-11.00 Församlingsgården i Nosaby.

Vi ser fram emot att du kommer - Hjärtligt välkommen till oss!
Andrine & Natalia

Tre filmer för barn

I appen "Kyrkan" finns tre korta filmer om begravning, dop. Ladda ner appen eller titta på filmerna här!

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.

Personal barnverksamheten