Diakoni | Vuxna | Familjer

Diakoni är till för dig....

... som önskar prata med någon om livet

... som känner sig ensam eller sorgsen

... som har funderingar kring tron

... som vill vara med i en gemenskap

Hjärtligt välkommen att delta eller att kontakta oss om du undrar över något.

Någon häller upp kaffe från en blommig termos till någon som håller fram sin kopp.

Fika och Gemenskap

Varje vecka försöker vi erbjuda en tid och plats gör samvaro och gemenskap över en kopp kaffe. Olika dagar och tider. Olika "arrangörer" och innehåll som, förhoppningsvis, gör att du skall finnas din tid och plats. Klicka för mer info, plats och för schema.

Bibeln som symbolspråk

OBS! Några platser kvar! Sista anmälningsdag på torsdag den 6/10! Välkommen att utforska vad Bibelns texter har att säga dig. Vi läser bibeltexter ur Gamla testamentet, samtalar och skapar kreativt genom måleri för att ge texten liv.

Nosaby kyrkas öppettider

Från april-sept är Nosaby kyrka öppen mellan kl 8-15. Övriga tider: Kontakta vaktmästare.

Musik och körer

YBASON Gospel

Nu startar vi äntligen vår Gospelkör! Du är välkommen gammal som ung, van sångare eller ovan, kille som tjej!

Kören Andrum

Kören Andrum är vår blandade vuxenkör.

Allsångarna

Kören Allsångarna är en vuxenkör för daglediga

Samtal

Varmt välkommen att söka någon av våra präster eller diakon för samtal. Samtalen är kostnadsfria och vi har tystnadsplikt.