Foto: GörelRM

Boka dop här

Genom att fylla i det här formuläret med uppgifter bokar ni dop enkelt och smidigt - välkomna med er förfrågan

Här kan du boka dop i kyrkor/kapell på norra Gotland, eller i hemmet/utomhus i följande socknar: Fårö, Bunge, Rute, Fleringe, Hangvar, Hall, Lärbro, Hellvi, Stenkyrka, Tingstäde, Martebo, Lummelunda, Väskinde, Bro, Fole, Hejnum, Lokrume, Bäl, Källunge, Vallstena, Norrlanda, Gothem, Othem och Boge. Vi bokar även dop i Elinghem och Gann ödekyrkor.  Med reservation för om kyrkan/kapellet/ödekyrkan är stängd för renovering.
För andra kyrkor på Gotland, kontakta den församlingen.

Du får kostnadsfritt låna församlingshem för dopkaffe. Församlingshemmet behöver inte ligga i samma socken som dopet sker. Lokaler finns i på följande platser: Fårö, Slite församlingshem, Forsagården, Träffpunkten Fårösund, Väskinde, Lummelunda, Gothem, Othem, Fleringe, Betelkapellet i Slite.

För att kunna bok dop - fyll i samtliga uppgifter nedan:

Vem skall döpas? Här anger du uppgifter om dopkandidaten (barnet/ungdomen/den vuxne) som skall döpas. Om anmälan gäller flera barn så fyll i ett formulär för varje barn. I fältet övrigt längst ner kan du då ange att de "hör ihop".

Sammankomst efter dopet: Vid många dop kommer fler människor än vad familjen kan ta emot i hemmet. Då kan man låna lokal av oss för "dopkaffe". Ange nedan om du önskar låna lokal och skriv också om det är ett krav för att kunna boka dop.