Svenska kyrkan i Nederländerna

Kyrkan har, redan sedan den första tiden, handlat om gemenskap. Att tillsammans få mötas och växa, som människa och som kristen. Du är viktig. Oavsett om du kommer som tillfällig besökare eller är mångårig medlem. Tillsammans bygger vi vår församling.

Intresseanmälan till årets julmarknad

Då är det snart dags igen för den årliga julmarknaden. Som vanligt skulle det vara fantastiskt om du kan komma och hjälpa till igen och även träffa alla härliga svenskar och umgås? Årets julmarknad pågår den 24-25 november i Skotska kyrkan. Anmäl dig som volontär här.

Onsdagsklubben

Välkommen ung som gammal till en fin och härlig gemenskap!

Nedan hittar du länkar till församlingens Nyhetsbrev

Gåvor och stöd

Även en församling har räkningar som behöver betalas. Ditt stöd är viktigt och gör att vi kan växa och fortsätta finnas för Svenskar och alla med Svensk identitet i Nederländerna.

Bli medlem

Som medlem är du viktig! Du bidrar till att vi tillsammans kan bedriva Svenska kyrkas verksamhet i Nederländerna.

Kyrkostyrelsen har beslutat att Svenska kyrkan i Nederländerna övergår till att bli en verksamhetsplats. Det innebär att kyrkoherden i Berlin, Pamela Garpefors, kommer att bli kyrkoherde även i Nederländerna. Mobil präst i Europa, som är stationerad i Frankfurt, kommer att få särskilt ansvar för församlingen i Nederländerna. Detta sker med start 1 januari 2024. Mer information om vad verksamhetsplats innebär kommer efter att vi pratat med Pamela Garpefors.
Under 2023 är Fredrik Ollila fortsatt vår kyrkoherde och Ingela Älvskog komminister.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

De stora händelserna i livet, att få välkomna ett barn, att få säga Ja till varandra, att få träda in i vuxenlivet, att få ta farväl...

Musiken ädla känslor föder

Vill du eller någon annan du känner spela i kyrkan?

Kyrkvärd, en uppgift för dig?!

Vill du vara kyrkvärd och hjälpa till i våra gudstjänster?