Koret i Kållereds kyrka. Predikstol till vänster. Ljusbärare till höger. Där hänger också ett votivskepp från taket.
Foto: Tommy Hvitfeldt

Gudstjänster i Kållered

Under terminerna firas gudstjänster i Apelgårdens kyrka. Vid storhelger och sommartid firas gudstjänster i Kållereds kyrka. Varmt välkommen.

Musikgudstjänst 24 mars Dansant musik för oboe, klarinett och marimba

Musikerna Magdalena Fronczak- oboe, Beatrice Seyzeriat – klarinett, och Sofia Wik - marimba. Söndag 24 mars kl 17.00 Apelgårdens kyrka

Musikgudstjänst 21 april Wienerkonsert

Wienerkonsert med Lerum Surte Symphonic Band. Söndag 21 april kl 17.00 Livereds kapell

Musikgudstjänst 19 maj "Förklädd Gud"

Musikgudstjänst "Förklädd Gud" av Lars-Erik Larsson. Söndag 19 maj kl 18 i Stensjökyrkan. Ett samarbete med Stensjöns och Kållereds församlingar och kyrkokörer samt Allhelgonakyrkans kyrkokör.

En blandad ungdomskör sjunger i en kyrka. De håller upp sina pekfingrar.

Körprojekt "Förklädd Gud"

Körprojekt i Kållereds församling. Var med och öva in och framför "Förklädd Gud" av Lars-Erik Larsson med text av Hjalmar Gullberg. Ett samarbete med Stensjökyrkans körer och Allhelgonakyrkans körer.

Apelgårdens kyrka

I Apelgårdens kyrka ryms det ca 70 personer. Förutom en ljus och vacker kyrksal finns här barn- och församlingslokaler. Under höst och vinter firas vanligtvis gudstjänst/mässa söndagar kl 11. (Under sommaren firas gudstjänsten i Kållereds kyrka.)  Adress: Knäckepilsvägen 32, Kållered

Kållereds kyrka

Vackra Kållereds kyrka är Mölndals äldsta byggnad. Adress: Norra Kyrkvägen, Kållered.

Kollekt genom swish

Alla församlingarna har olika swish-konto för kollekterna. Du hittar alla uppgifter här.

Vår tro

Här hittar du centrala texter och länkar till vad som är den kristna tron. Här finns också länkar till studiegrupper i kristen tro.

Välkommen till veckomässa!

En stunds återhämtning och stillhet i vardagen. Veckomässa firas varje onsdag kl 18.30 i Stensjökyrkan och i Fässbergs kyrka. Vissa söndagar firas även Taize-mässa och Ökenmässa. Se kalendern för aktuell info.

TV-gudstjänst

18 februari, 25 februari, 3 mars och 10 mars 2024 sändes TV-gudstjänsterna på SVT från Fässbergs kyrka. Körer och medverkande från Fässberg, Kållered och Stensjön var med. Gudstjänsterna går att se 180 dagar efter de sändes via SVT play.

Taizemässor våren 2024

Vårens datum är 4 februari, 7 april och 26 maj, kl. 18:00 i Fässbergs kyrka. Välkommen!

Någon läser ur en bibel och följer texten med fingret.

Psaltaren 31

Bibelsällskapet i Ukraina har under kriget börjat be psalm 31 i Psaltaren varje dag. Initiativet har spritt sig i Ukraina och i Europa. Nu uppmuntrar Svenska bibelsällskapet till läsning av psalmen, dagligen klockan 16.00, samtidigt som den bes i Ukraina. Tryck här och hitta hela texten>>

Leva vidare-grupp

Varje termin erbjuder Svenska kyrkan Mölndal en Leva vidare-grupp för dig som har förlorat en närstående. Hör gärna av dig om du vill veta mer. Onsdagar kl. 10.00-11:30. Anmälan.

Kollekt genom swish

Drop in-vigsel

Här kan du anmäla dig till kommande tider. Nästa Drop-in-tillfälle är midsommarafton 21 juni kl. 14:00-17:00.

Dop helt enkelt

Varje år genomför Svenska kyrkan Mölndal Dop - helt enkelt. Ett sätt att bli döpt, eller döpa sina barn utan att behöva bekymra sig. Se kalendern för aktuellt datum eller ring kansliet 031 761 93 00.

Någon filmar med mobiltelefonen en kvinna som spelar orgel.

Digitala gudstjänster Mölndal

Här hittar du länkar till gudstjänster hos Svenska kyrkan Mölndal samt andra länkar för att fira där du är.

Närbild på knäppta händer vid en ljusbärare.

Bönevandring i Mölndal

Brinner du för bön och gemenskap mellan kristna från olika församlingar? Inför varje bönevandring tar vi gärna emot böneämnen som berör Mölndal och de som bor och arbetar där. Här hittar du information om kommande bönevandringar.

Oblat

Biskopsbrev om nattvarden

22 januari 2020 kom Biskoparnas brev om nattvarden. Du kan läsa det här.

Följ Kållereds församling på Facebook!

I Facebook-flödet här under kan du ta del av nyheter i Kållereds församling hemifrån. Du behöver inte logga in.

Använd pilarna eller scrolla i den grå listen till höger i Facebook-rutan här nedanför så hittar du rätt.

Du kan förstora Facebook-fönstret genom att klicka på den blå ikonen med ett f till höger i inlägget.