Söndagsskola 2 advent

Här kommer andra avsnittet av Söndagsskolan på nätet. Välkomna!

Målarbild för 2 advent

Skriv gärna ut nedanstående bild och färglägg!

Lucköppning för 2:a advent!

Söndagsskolan på nätet

Följ med dockan Mickis till söndagsskolan i S:t Matteus kyrka! Söndagsskolan är anpassad för barn från ca 4 år, men självklart kan alla vara med och titta på programmen (ca 10 min) var och när man vill. Kyrkoåret ser lite olika ut varje år, men se bifogad kyrkoårskalender för den aktuella söndagen.

Om söndagsskolan i S:t Matteus

S:t Matteus kyrka är så rik på kultur, historia och berättelser, och vi vill att alla barn ska förstå vad som händer i kyrkan. Därför startar vi nu Söndagsskolan, ett pedagogiskt program, med den frågvisa dockan Mickis som barnens sällskap. Söndagsskolan är kortare filmer som alla är inspelade i kyrkan. Varje avsnitt läggs ut på söndagen klockan 11.00 (förutom första avsnittet den 29 november som sänds kl 18) och är tillgängliga en vecka. Vår tanke är att barnen ska kunna titta på dem i kyrkan under högmässan (inte under Familjegudstjänster) men man kan naturligtvis titta på avsnitten var man än befinner sig. Allt som behövs är en egen padda eller mobil och ett par hörlurar

programinnehåll

Programmen har samma tema som gudstjänstens. Vuxna och barn får höra samma text förklaras samtidigt - på sin nivå. Avsnitten har alla ett pedagogiskt upplägg och har förutom bibeltexten på barnens språk, inslag som alla ska hjälpa barnen fira gudstjänst. T ex visar filmen olika kyrkomålningar, barnen får träffa representanter ur församlingens arbetslag som t ex visar den stora kyrkorgeln, församlingsbiblioteket osv. Språket och innehållet riktar sig till barn ca 4-7 år.
Nya avsnitt presenteras på hemsidan allt eftersom. Håll utkik!
Vår förhoppning är att Söndagsskolan ska bli till glädje för hela familjen!