Rom på höstlovet 2023

Det här konfaalternativet startar i mars 2023 och avslutas med en resa på höstlovet.

Läs mer och anmäl dig här.
Anmälan öppnar 19 maj.

Rom på höstlovet 2023
S:t Matteus församling

Startdatum 19 mars 2023

Sista anmälningsdag 13 mars 2023
Vi träffas varannan tisdagkväll i Mikaelskapellet, med början i mars 2023, då vi firar mässa och lär känna kristen tro och varandra. Vi åker också på ett läger över Kristi Himmelsfärd. Vi gör ett avbrott i läsningen för sommaren, och fortsätter sedan på hösten. Mot slutet av läsningen - på höstlovet 2023 - gör vi en resa till Rom. Där låter vi historiens vingslag bära Bibelns berättelser om den tidiga kristna kyrkan medan vi pilgrimsvandrar genom gränderna. Vi utforskar kyrkans ursprung och nutid, besöker antika platser, kyrkor och katakomber, äter god italiensk mat och samtalar om tron och våra liv.

Anmälan öppnar 19 maj! Grupperna blir snabbt fulla, så anmäl dig så snart som möjligt.

Ansvarig präst: Rebecca Klitgaard Nelsson