Maria Magdalena kammarkör

Maria Magdalena Kammarkör består av ca 35 sångare med hög musikalisk ambitionsnivå. Kören leds av Mats Nilsson, en av Sveriges främsta dirigenter.

Maria Magdalena Kammarkör söker bas 2 och alt 2

Vi söker dig med god körerfarenhet och förmåga att läsa noter. Ta chansen.

Vi ser helst att du är mellan 20 och 55 år.

Maria Magdalena Kammarkör musicerar på hög nivå såväl a cappella som tillsammans med orkester i en församling där den starka musiktraditionen har hög prioritet!

För provsjungning — som innebär en klassisk solosång av eget val, oförberedd avistasång, gehör, omfång mm — kontakta körens dirigent, Mats Nilsson:
0708-30 52 97, matsgunnar.nilsson@svenskakyrkan.se

Om kören

Kören tillhör Maria Magdalena församling på Södermalm i Stockholm, där den bidrar med körsång vid gudstjänster. Den ger också flera konserter varje år: vanligen två större produktioner med orkestrar såsom Svenska Barockorkestern och ensembler ur Radiosymfonikerna och därutöver ett antal a cappella-konserter och en väldigt uppskattad och välbesökt julkonsert.

Kören framträder även utanför församlingen och gör talrika konsertresor, senast till Umeå, Örnsköldsvik och Söderhamn under våren 2019. Många resor har gått utomlands: till England, Polen, Danmark och Frankrike bland annat.

Kören spelade under 2015 in sin senaste skiva Rosa Mystica, Musik för själen, huvudsakligen med nutida skandinavisk körlyrik men även med musik av Purcell, Rheinberger samt Stanford. Under sitt tidigare namn har kören spelat in fyra skivor, som alla finns till försäljning. Flera inspelningar för Sveriges Radio P2 har också gjorts, senast Stravinskijs Psalmsymfoni.

Repetitioner sker på torsdagar 18.30-21.15. Kontakta Mats Nilsson om du önskar söka till kören. Kören håller ett högt tempo, så det krävs körvana och god notläsningsförmåga.

Mer information och filmer/klipp hittar du här