Foto: Roberth Björk

Körer

Maria Magdalena församling har ett rikt musikliv med körer med många olika nivåer, åldrar och inriktning.

Barnkörer

Körer för barn i åk F-6. Körerna sjunger regelbundet på ”Mässa med Små och Stora”, gör konserter såsom Vårkonserter och Julkonserter.

Maria Magdalena kammarkör

Maria Magdalena Kammarkör består av ca 35 sångare med hög musikalisk ambitionsnivå. Kören leds av Mats Nilsson, en av Sveriges främsta dirigenter.

Maria Magdalena kyrkokör

Maria Magdalena kyrkokör är församlingens seniorkör. Vi är närmare 50 medlemmar som regelbundet sjunger i S:ta Maria Magdalena kyrka. Vi håller ett makligt instuderingstempo, så notläsningsförmåga är inget krav. Repertoaren är relativt enkel - vi sjunger mest traditionell kyrkomusik, men även andra genrer.

Alive Gospel

Alive Gospel är församlingens unga kör med gospelinriktning. Kören är för sångare mellan 18-35 år.

Youth Alive

Youth Alive (tidigare Maria Magdalena Högstadiekör) är församlingens ungdomskör för både tjejer och killar från åk 7 till 17 år. Här utvecklar vi stämsången, arbetar med att hitta en fin, gemensam körklang och ger konserter.

Maria Magdalena vokalensemble

Maria Magdalena Vokalensemble är en ung ensemble som gärna samarbetar med barockensemble men sjunger även a cappella, framför allt renässans och nyare musik. Medlemmarna är mellan 20 och 30 år och många studerar eller har tidigare studerat musik vid bl a Kungl. Musikhögskolan.

Maria Magdalena emeriti

Kören arbetar i projektform. Devisen är "avancerad kör – utan åldersstreck". Här kan du med stor körvana och notläsningsförmåga fortsätta sjunga och träffa andra körsångare.

Sångverkstad för mogna röster

Teknik och praktik. Vi övar grundläggande sångteknik i grupp med hjälp av enkla, välkända melodier.