Växtplats/aktiviteter

I Maria Magdalena församling finns bl a dessa möjligheter till mötesplatser som följer nedan.

Livet är en gåva från Gud. Vi ser livet som ett livslångt lärande, Lärandet ger möjlighet till förändring. För att förändring ska bli till behöver vi våga så nya frön. Vi behöver ljus, vatten och näring. Då vi ser människan som en helhet vill vi erbjuda möjlighet till fördjupning till kropp, själ och Ande. Din kropp är ett tempel (1 Kor 6:19).

Barn i kyrkan

En gång i månaden - kom på förmiddagshäng i kyrkan. Barn 0-5 år i vuxet sällskap.

Anhöriggrupp - när livet förändras

Är du anhörig till en partner som flyttat eller är på väg att flytta till ett vård- och omsorgsboende?

Lunch i gemenskap

Med hjälp av många volontärer har vi möjlighet att ordna med lunch till behövande människor.

Kafé i gemenskap

Kafé i gemenskap Söder bjuder på frukost för utsatta kl 9-12 varje vardag. Alla är välkomna.

Soppa efter veckomässan

Maria Magdalena församling har sopplunch på tisdagar kl 12.30 i kyrkan

Gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst i Maria Magdalena församling!

Konserter

i S:ta Maria Magdalena kyrka

Unga i Maria Magdalena

Ungdomsgruppen träffas på onsdagar

Samtal – stöd – diakoni

Samtal, stöd och diakoni i Maria Magdalena församling

Internationellt arbete

Maria Magdalena församling är med och stödjer Act Svenska kyrkan - Svenska kyrkans internationella arbete. Församlingen har också valt att speciellt stödja några projekt.

Pilgrimsvandring

Pilgrimsvandring. I kalendariet hittar du aktuella vandringar.