En gul träbyggnad, Solbackens förskola, omgiven av träd. På en gårdsplan sandlåda, klätterställning och lekredskap.

Timvikarie - Förskolan Solbacken

Vill du vikariera på vår populära förskola Solbacken och/eller vårt fritids Duvan?

Vi söker dig som trivs med att arbeta med barn och som kan sprida lugn och glädje i barngruppen.

Välkommen att kontakta rektor Gudrun Öhlander på 031-97 71 15 för mer information.

Landvetter-Härryda kyrkliga samfällighet består av två församlingar och tillhör Härryda kommun, som ligger 1,5 mil från Göteborg, bra bussförbindelser, endast 18 min från korsvägen.

I våra församlingar bor det många unga familjer med barn i skolåldern, vilket påverkar vårt arbete. Församlingarna har under många år bedrivit ett utåtriktat arbete delvis tillsammans med skola, kommun och andra aktörer. Totalt är vi 38 anställda varav 13 personer arbetar inom barnverksamheten.