Foto: Louise Hedberg /Ikon

Preliminärboka dop

Du är välkommen att boka dop i någon av våra fem kyrkor i Bårslöv, Fjärestad, Glumslöv, Kvistofta och Rydebäck.

På lördagar har vi fasta doptider klockan 11.00, 13.00, 14.30 och 16.00. På söndagarna firas det vanligtvis gudstjänst 09.30 och 11.00, och i dessa gudstjänster finns möjligheten att döpa ditt barn.

Ring gärna till vår församlingsexpedition för att boka tid för dop eller för att ställa frågor om dop. Du kan även preliminärboka dop i formuläret nedan:

Doptiderna är lördagar klockan 11.00, 13.00, 14.30 och 16.00.

Jag vill preliminärboka dop i:

Församlingsexpedition

Bokning av dop, vigsel, begravning eller lokal:

telefon: 042-37 33 00, öppet mån-fre 10.00-12.00
e-post: kvistofta.forsamling@svenskakyrkan.se

När du har bokat dop

Vid dopgudstjänsten i kyrkan finns det alltid vaktmästare, kyrkomusiker och präst från församlingen. Hur dopgudstjänsten går till kan du förbereda dig på genom att titta igenom ordningen för dopgudstjänst som du hittar här

Någon vecka före dopet blir du kontaktad av den präst som kommer att döpa barnet. Då bestämmer ni tid för ett dopsamtal där ni går igenom allt som händer under dopet, väljer ut vilka psalmer som ska sjungas och annat. Det finns gott om möjligheter för syskon och faddrar att hjälpa till med praktiska uppgifter och läsningar i gudstjänsten - det vill vi gärna uppmuntra till! Även när det döps barn från två olika familjer finns det utrymme i dopgudstjänsten för att göra personliga val.

Det går även bra att få ett samtal med någon av våra kyrkomusiker, kring önskemål om musiken vid dopet.