Om oss

Kvistofta församling ligger mellan Landskrona och Helsingborg och sträcker sig österut till Vallåkra, Fjärestad och Bårslöv

Kvistofta församling är en gemenskap av människor som bor, verkar och firar
gudstjänst i församlingens geografiska område. Vi arbetar för att skapa möten
och gemenskap där våra liv tolkas och speglas i varandra och i Gud och vi vill ge
vänskapen mellan oss människor möjlighet att växa.

Verksamhetsberättelse

Detta hände i Kvistofta församling 2021

Förtroendevalda i Kvistofta församling

Svenska kyrkan har en demokratisk organisation där ledamöter i beslutande organ tillsätts genom val vart fjärde år. Alla medlemmar i Svenska kyrkan som har fyllt 16 år har möjlighet att påverka med sin röst.

Internationellt arbete

Svenska kyrkan finns på plats ute i världen och hjälper medmänniskor till ett bättre liv varje dag. Vi tror på hjälp till självhjälp. Det finns plats för fler i Internationella gruppen!

Miljöarbete i Kvistofta församling

För många år sedan skrev biskoparna ett miljömanifest som kallades Jorden är Herrens och det manifestet är fortfarande aktuellt. Jorden, skapelsen är Guds och vår att ta hand om och vårda.

Församlingsinstruktion

I församlingsinstruktionen står det hur församlingen tänker arbeta framöver. Det är ett grundläggande måldokument som berättar vad Kvistofta församling är och vill vara.

Nya dataskyddsförordningen

Den 25 maj trädde en ny lag i kraft i Sverige och i hela EU, den så kallade Dataskyddsförordningen eller GDPR.

Kyrkmagasinet

Läs om vad som händer i Kvistofta församling.

Här hittar du kontaktuppgifter till oss.

Skolsamarbete

Kom och upptäck kyrkans värld!

Lediga tjänster

Här hittar du våra lediga tjänster.