Foto: Per-Axel Svensson

Kören Nova

Kören Nova är för dig som vill satsa lite extra på körsång. Sökning och intagning sker före terminsstart.

Kören Nova är en kör för barn och ungdomar i årskurserna 10-15.

En kör för dig som vill lägga ner ett stort engagemang! Kören deltar i församlingens musikliv och har ett ambitiöst program med många samarbeten. Vi har både Requiem av Karls Jenkins, Opera i samarbete med Smålands Musik och Teater och Astrid Lindgren på den kommande repertoaren.

Körens medlemmar kommer från olika delar av Jönköping med omnejd – upptagningsområdet sträcker sig till bland annat Jönköping, Ödestugu, Tenhult, Habo, Bankeryd och Huskvarna.

Novas verksamhet försöka hela tiden hitta nya vägar till samarbeten för körlivet i Jönköpings församling samt genomföra projekt som stärker körlivet bland barn och unga.

Kören har bland annat deltagit i

La Boheme 2023
Barnens Bästa Allsång 2022
En julsaga (radioteater) 2021
Jenkins Requiem 2021
Cantata Memoria av Karl Jenkins 2019
Annie 2019
Josefs Drömrock 2017 & 2018
Imagine Sweden 2016
Carmina Burana 2013
Kristina från Duvemåla (konsertversion) 2013

Kören Nova

Torsdagar

Sofiagården, torsdagar 16:30-19:00 (uppdelat i två grupper som övar 60-90min vardera).

Sökningar till kören görs före terminsstart.