Traditionellt Vårblås 13 maj kl 09.00

Traditionellt Vårblås på S:t Johannes kyrkogård. Blåsarna i Fredrikshovsensemblen spelar vårmusik, sommarpsalmer och förstås "Vintern rasat ut" och "Här är gudagott att vara" från klockstapeln. Präst Erland Ros finns på plats.

torsdag 13 maj kl 09.00 på s:t johannes kyrkogård

Välkomna att lyssna och njuta på avstånd!

S:t Johannes kyrkogård ligger centralt i Stockholm på Johannesgatan 21.

Vi kan alltid älska ändå

Vad gör man som musiker och körledare under en pandemi när vi inte får träffas och sjunga tillsammans? Man skriver en låt så klart! Läs mer ››

Uppståndelsedans!

Livet vann! Det firar vi med att dansa till psalm 154. Dansa gärna med från där du är!

Vad är diakoni?

Diakoni är kyrkans arbete med människor i utsatta livssituationer. Det handlar om att bryta ensamheten hos både unga och gamla, att hjälpa psykiskt sköra människor och hemlösa som fallit mellan stolarna i det sociala systemet, att stödja någon i sorg samt att stödja nyanlända. Förebilden är Jesus, att i handling omsätta Guds ord.