Studiero med fika

Gymnasieelever är välkomna till Stefanssalen på tisdagar, med gott om plats för både läxläsning och samtal. Välkommen att sitta ner i lugn och ro för att studera, fika och umgås. Behöver du hjälp med läxläsningen finns personal till hands. Ingen föranmälan behövs!

Vårterminen startar 16 januari.

Välkommen!

Det gör inget om du inte känner någon sedan innan, det här är även en perfekt plats att träffa nya vänner på. Vi bjuder på kaffe/te och smörgås. För den som går och bär på något tungt finns socialkurator alltid på plats för stöd och samtal. Studiero är gratis för alla.

Hitta hit: Stefanssalen ligger på Frejgatan 31, du går in genom båda portarna och passerar den lilla innergården.

Thomas Axelsson håller i tisdagsträffarna för ungdomar. Han är utbildad socionom med lång erfarenhet av att arbeta med ungdomar. Han har bland annat arbetat med stöd och vägledning för ungdomar med drogmissbruk och/eller psykisk ohälsa. Han har även arbetet som behandlare på MiniMaria.

Välkommen!
OBS! Studiero håller uppehåll vid skollov och röda dagar.

Därför kommer Bruno & Alexander till Studiero varje tisdag

Studiero för gymnasieelever startades av Thomas Axelsson som arbetar inom S:t Johannes församlings diakoni och blev snabbt en succé. Vi träffade ungdomarna Bruno Förster och Alexander Tiwemark som regelbundet besöker vår Studiero på tisdagar.

Konfa Sweden

Välkommen hem! S:t Johannes församling bjuder in till Hemvändarkonfa för svenska ungdomar, i åldern 14-19 år, som bor i utlandet. I mån av plats hälsar vi gärna även ungdomar boende i Sverige välkomna att delta!

Sjung med oss

Ett rikt konsertliv, körer för alla i en omfattande musikverksamhet. I S:t Johannes församling satsar vi mycket på musiken och körerna sjunger ofta med kompband på våra gudstjänster, vilket gör det extra roligt.