Två kvinnor på en indisk marknad.
Foto: Sean Furlonger/Ikon

Ge en gåva

Att skänka pengar till välgörenhet är att ge en annan människa ett hopp, en möjlighet och en framtid. Act Svenska kyrkan kämpar för att stärka människor och deras kamp för mat, försörjning, trygghet, utbildning och hälsa. Tack för din gåva!

Två pojkar sitter i ett klassrum.

Ge en gåva som privatperson

Tillsammans med partner världen över arbetar Act Svenska kyrkan med att ge människor i utsatta situationer matpaket, utbildning och trygghet. Din gåva gör skillnad!

Ge en gåva som församling

Svenska kyrkans församlingar och pastorat är basen i Act Svenska kyrkan. Tack vare det lokala engagemanget här hemma i Sverige kan det viktiga arbetet som pågår ute i världen fortsätta. Tillsammans gör vi skillnad!

En grupp kvinnor i folkdräkt.

Skänk pengar som företag

Som företag kan ni vara med och göra skillnad! Tillsammans med partner världen över arbetar Act Svenska kyrkan med att ge människor i utsatta situationer matpaket, utbildning och trygghet. Er gåva gör det möjligt!

Tre barn med skolväskor på ryggen. De ler och ser glada ut.

Bli månadsgivare

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.

Swisha en gåva

Att ge via Swish är ett snabbt och enkelt sätt att stödja Act Svenska kyrkan. Swisha en gåva till 9001223 och var med i kampen mot fattigdom, förtryck och orättvisor världen över.

Liten flicka med uppsatt hår på en strand.

Ge en gåva i ditt testamente

Vill du låta ditt arv rädda liv och bli till trygghet för de som lever under förtryck och utsatthet? En testamentsgåva är ett sätt att förändra framtiden.

Skattereduktion på dina gåvor

Du som privatperson kan få tillbaka upp till 3000 kronor på gåvor till Act Svenska kyrkan. Här hittar du vanliga frågor och svar om vad som gäller.

Fler sätt att donera pengar och ge gåvor till Act Svenska kyrkan

Ett barn sträcker upp händerna mot himlen. Solen lyser igenom fingrarna.

Hyllningsgåva - en present som gör skillnad

Födelsedag, dop, konfirmation, bröllop, student eller annan speciell dag? Ge en present som varar länge och gör skillnad. Skänk en valfri summa till Act Svenska kyrkan. Du får ett fint gåvobevis att ge bort.

Ett moln har formen av ett hjärta på den blå himlen.

Förändra liv med en Minnesgåva

Hedra någon som betytt mycket för dig samtidigt som du förändrar liv för människor som lever i utsatthet. Skänker du en minnesgåva får du ett vackert och personligt minnesblad till begravningen eller minnesstunden. Ett fint sätt att bli ihågkommen.

Act Svenska kyrkans Gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor och som förändrar liv. Ge bort en present till någon som går i pension, till kompisen som fyller jämnt eller till brudparet.

Flicka som tittar med ena ögat genom ett hjärta som hon håller upp.

Fyller du år snart?

Det är enkelt, snabbt och roligt att starta en insamling och ge gåvor till Act Svenska kyrkan via Facebook. Välj bild, sätt ett insamlingsmål, skriv din personliga text och bjud in dina vänner.

Fonder och aktiegåvor

Vill du att dina pengar ska växa samtidigt som de verkar för en god sak? Då kan du fondspara i Swedbank Robur Humanfond. Du kan också välja att skänka din aktieutdelning.

Har du några frågor?

Kontakta gärna Givarservice! Ordinarie öppettider: mån-fre, 9-12 och 13-15 Telefonnummer: 010-1819300

Två kvinnor skördar potatis.

Så hanteras din gåva

Act Svenska kyrkan kontrolleras av Svensk insamlingskontroll och Giva Sverige. Det garanterar att dina pengar används på rätt sätt.

Hur vill du ge?

• Bli månadsgivare
  • Swish 9001223
  • Bankgiro 900-1223
  • Plusgiro 90 01 22-3
  • Från utlandet
    SWIFT/BIC: NDEASESS,
    IBAN: SE32 9500 0099 6042 0900 1223

Läs om hur din gåva hanteras

En gåva för världen

Som månadsgivare tar du ställning för alla människors rätt till ett värdigt liv.

Bli månadsgivare