Foto: Sara Lejonclou

Idre-Särna församling

Välkomna till Idre-Särna församling Längst upp i Västerås stift mot den Norska gränsen med andlöst vacker natur i den underbara fjällvärlden hittar du oss. Varmt välkommen till alla våra olika aktiviteter. Här finns något för alla!

Barn och Ungdom

Till oss får du komma precis som du är. Vi har olika verksamheter för barn och ungdomar mellan 0-25 år. Klicka på de olika flikarna och hitta just Din grupp!

Musik är en viktig del av kyrkans liv.

Fjällkyrkan

Under både Vinter och Sommar-säsongen har vi verksamhet i våra olika Fjällkapell

Två män i blå hjälporganisationsjackor lastar av vattenflaskor från ett lastbilsflak.

Kriget i Ukraina

Vi är många som vill hjälpa till när människor drabbas av kriget. Du kan engagera dig på flera sätt. Tillsammans står vi enade i medmänsklighet och solidaritet.

En person som håller på med sin mobiltelefon.

Tankar inför helgen

"Jag har sökt upp en stilla plats. Tagit fram min Bibel. Stängt av min telefon. Sätter på den igen, för att spela någon lugnande, kristen musik. Stänger av alla andra notifikationer. Så. Nu är det dags." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Vigsel Särna kyrka

Vigsel

Att få gifta sig. Att få säga Ja till personen man älskar och delar sitt liv med. En livets högtid.

Karta över församlingen

Kyrkor och Kapell

I Idre-Särna församling hittar du tre olika kyrkor, sex kyrkogårdar och flertalet fjällkapell.

Här hittar du kontaktuppgifter till personal och förtroendevalda