Foto: Sara Lejonclou

Barn och Ungdom

Till oss får du komma precis som du är. Vi har olika verksamheter för barn och ungdomar mellan 0-25 år. Klicka på de olika flikarna och hitta just Din grupp!

Kyrkis

Välkommen både små som stora till våra Kyrkis-träffar!

Pysselklubb

En klubb för dig från Förskoleklass upp till årskurs 6

Lärjungarna

En anpassad träffpunkt för barn & ungdomar med behov av särskilt stöd.

Scouter

En chans att uppleva äventyr tillsammans och växa som individer.

Konfirmandassistent

För dig som varit konfirmand och vill fortsätta en ledarutbildning och vara med som ideell ung ledare för konfagrupper.

Vi ses gruppen

En grupp för ungdomar/unga vuxna med behov av särskilt stöd som tidigare varit med i ”Lärjungarna” eller varit med som konfirmand i ”Du & Jag konfagruppen”.

Konfirmation Du & Jag

En anpassad konfirmationsläsning för ungdomar med behov av särskilt stöd.

Konfirmation Idre - Särna

Inga frågor eller funderingar om tro eller livet är dumma eller konstiga, du kan fråga om vad du vill.

Under senare år har en samisk frälsarkrans utformats med klassiskt samiska material som renhorn, renskinn och snören.

Samisk konfirmation

Varje år arrangerar Luleå stift ett samiskt konfirmationsläger i samverkan med Härnösands stift. Lägret har under en lång tid varit en viktig del av det samiska och kyrkliga samhället. På senare tid har det kommit att bli en av de största kyrkliga träffpunkten för samer i Sápmi / Sábme / Sábme / Sábmie / Saepmie.